PENZION U DVOU STUDNÍ

Všeobecné obchodní podmínky

Všeobecné smluvní podmínky (dále jen VOP) upravují vzájemný smluvní vztah mezi penzionem U dvou studní, který je provozován společností FaLi, s.r.o. (dále jen poskytovatel nebo společnost) a klientem – fyzickou nebo právnickou osobou, která ubytování v penzionu jako objednatel objednává (dále jen objednatel).

V případě rozporu ustanovení smluv včetně standardizovaných smluv společnosti
a ustanovení VOP mají ustanovení těchto smluv přednost před ustanoveními VOP.

VOP se stávají součástí předsmluvních ujednání okamžikem zahájení těchto jednání mezi poskytovatelem a objednatelem a součástí smluv okamžikem jejich uzavření.

 

Článek I.

Předsmluvní ujednání

  1. Předsmluvní ujednání zahrnují objednání služeb, sjednávání jejich podmínek
    a potvrzení konečné objednávky ze strany poskytovatele.
  1. Objednávky služeb musejí být činěny v písemné a formě a musí z nich být zřejmé, kdo je činí a co je jejich předmětem (druh služeb, termíny, ceny apod.). Objednávky musejí být zaslány na příslušný e-mail „info@udvoustudni.cz“ nebo vytvořeny přes rezervační aplikaci na „www.udvoustudni.cz“.
  1. Podpisem objednávky, příp. potvrzovacím emailem, vyjadřuje poskytovatel souhlas s poskytnutím objednaných služeb ve sjednaném rozsahu a tímto okamžikem je smlouva uzavřena.
  1. Budou-li objednatelem, příp. jím určenou osobou/ zastupující osobou, objednány dodatečně další služby, jsou poskytovatel i objednatel povinni postupovat
    v souladu s tímto článkem. Poskytovatel se zavazuje učinit maximální úsilí pro poskytnutí dodatečně požadovaných služeb, avšak jejich poskytnutí negarantuje.

 

Článek II.

Povinnosti smluvních stran

  1. Uzavřením smlouvy vzniká poskytovateli povinnost poskytnout objednateli služby ve smlouvě stanovené a objednateli povinnost tyto služby odebrat a uhradit společnosti za jejich poskytnutí sjednanou cenu.

 

Článek III

Nástup ubytování

  1. Při nástupu ubytování se každý host prokáže občanským průkazem či jiným dokladem totožnosti. Po splnění uvedených zákonných povinností včetně vyplnění registrační karty (záznam pro cizineckou policii v případě ubytování hosta bez českého občanství), penzion hosta ubytuje a poskytne mu další informace k ubytování.
  1. Nedílnou součástí těchto všeobecných obchodních podmínek je Ubytovací řád.

 

Článek IV

Platební podmínky

  1. Požaduje-li poskytovatel zálohu na objednané služby, je objednatel povinen tuto zálohu společnosti řádně uhradit, tzn. ve výši a termínu splatnosti ve smlouvě uvedeném; úhradou zálohy se rozumí připsání příslušné částky na bankovní účet poskytovatele, není-li dohodnuto jinak. Nebude-li záloha objednatelem řádně uhrazena, vyhrazuje si poskytovatel právo zrušit sjednanou rezervaci a požadovat po objednateli odpovídající storno poplatky dle článku V těchto VOP.
  1. Objednatel je povinen za ubytování uhradit sjednanou cenu. Objednatel, jako fyzická osoba, se zavazuje uhradit daňový doklad v hotovosti nebo platebním kartou při ukončení ubytování. Právnická osoba ve lhůtě splatnosti uvedené ve faktuře; není-li sjednáno jinak, činí lhůta splatnosti 14 dnů ode dne jeho vystavení. Jakékoliv nesrovnalosti daňového dokladu (faktury) musí být objednatelem reklamovány v písemné formě, a to do 5-ti kalendářních dnů od data jeho obdržení. V případě, že je ze strany poskytovatele uznána reklamace daňového dokladu (faktury) za oprávněnou, je splatnost předmětného daňového dokladu (faktury) odložena a částka uvedená v reklamovaném daňovém dokladu (faktuře) bude splatná ve lhůtě splatnosti uvedené v nově vystaveném daňovém dokladu (faktuře). Reklamovaný daňový doklad (faktura), u kterého poskytovatel shledá reklamaci za neoprávněnou, je předmětná částka splatná v termínu splatnosti uvedeném na reklamovaném daňovém dokladu (faktuře).
  1. Platba je považována za uhrazenou v okamžiku, kdy je připsána na bankovní účet poskytovatele uvedený na daňovém dokladu (faktuře), není-li dohodnuto jinak.
  1. V případě prodlení objednatele s úhradou platby za poskytnuté služby, má poskytovatel právo požadovat po objednateli vedle zaplacení dlužné částky také úrok z prodlení ve výši 0,05% z dlužné částky za každý započatý den prodlení počínaje prvním dnem následujícím po dni splatnosti daňového dokladu (faktury) do jeho zaplacení.
  1. Objednatel má dále možnost uhradit za služby poskytovatele hotově nebo platební kartou v den příjezdu, odjezdu nebo v průběhu ubytovací doby. Dále dle dohody s poskytovatelem.
  1. Ubytování příjmá platbu těmito kartami:

Mastercard Visa Visa Pay Visa Electron Discover Diners Club International JCB UnionPay American Express Sodexo Google Pay Apple Pay

 

Článek V.

Storno podmínky

  1. Stornem se vždy rozumí zrušení, odklad nebo úpravy potvrzené objednávky.
  1. Storno je objednatel povinen uplatnit v písemné formě u osoby, se kterou byly sjednávány podmínky smlouvy a není-li dosažitelná, tak u ředitele provozovny.
  1. Stornuje-li objednatel objednané a potvrzené služby, je povinen zaplatit poskytovateli storno poplatky podle cenových podmínek dané rezervace; storno poplatky budou vypočítávány z ceny za stornované služby vč. DPH, a to následovně:

U individuálních rezervací

Do 2 dnů před očekávaným nástupem ubytování = zdarma

Pod 2 dny před očekávaným nástupem ubytování = 50% ceny ubytování

U Skupinových rezervací (4 a více pokojů)

Storno poplatky ve výši 25% celkové ceny objednaného ubytování a služeb uhradí objednatel v případě, že provede storno objednávky ve lhůtě od 7 dnů před termínem nástupu ubytování skupiny

Storno poplatky ve výši 80% celkové ceny objednaného ubytování a služeb uhradí objednatel v případě, že provede storno objednávky ve lhůtě 3 dnů a méně před nástupem ubytování skupiny a také v případě nedojezdu skupiny.

  1. Cenou pokoje se pro účely těchto VOP rozumí cena za ubytování včetně snídaně, magistrátní poplatek a DPH v zákonné výši.
  1. Storno poplatek bude objednateli vyúčtován daňovým dokladem (fakturou) s 14-ti denní splatností. Nebude-li storno poplatek řádně uhrazen, je objednatel povinen zaplatit poskytovateli vedle částky odpovídající storno poplatku též úrok z prodlení ve výši 0,05% z dlužné částky za každý započatý den prodlení počínaje prvním dnem následujícím po dni splatnosti storno poplatku do jeho zaplacení.
  2. Požadavek na storno rezervace je třeba zaslat písemnou formou provozovateli z e-mailu objednavatele.

 

Článek VI.

Reklamace služeb

  1. Reklamaci služeb poskytnutých poskytovatelem je objednatel povinen uplatnit v písemné formě u osoby, se kterou byly sjednávány podmínky smlouvy a není-li dosažitelná, tak u ředitele provozovny. Tato reklamace musí být uplatněna bezodkladně po zjištění nedostatků služeb, nejpozději však den následující po posledním dni, ve kterém byly objednateli předmětné služby poskytnuty. Na pozdější reklamace nebude brán zřetel.

 

Článek VII.

Odstoupení od smlouvy

  1. Každá ze smluvních stran je oprávněna od smlouvy odstoupit za podmínek
    a z důvodů stanovených zákonem nebo smlouvou.
  1. Poskytovatel je oprávněn odstoupit s okamžitou účinností od smlouvy (v celém rozsahu nebo částečně) v případě, že objednatel poruší smlouvu podstatným způsobem, nebo opakovaně poruší kteroukoliv povinnost ze smlouvy, nebo pokud bude objednatel v prodlení s úhradou jakékoli dlužné částky o více než 10 dnů po termínu splatnosti, porušení ubytovacího řádu nevyjímaje.

 

Článek VIII.

Jurisdikce

  1. Ubytovaný host má právo podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je:

Česká obchodní inspekce

Ústřední inspektorát – oddělení ADR

Štěpánská 15

120 00 Praha 2

Email: adr@coi.cz

Web: https://adr.coi.cz

Česká obchodní inspekce je dozorovým orgánem vykonávajícím dohled nad ochranou spotřebitele, postupující podle zákona č. 64/1986 Sb., o České obchodní inspekci, ve znění pozdějších předpisů, a dalších právních předpisů. Internetová stránka České obchodní inspekce je www.coi.cz.

  1. V souladu s ustanovením § 1837 písmeno j) zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku ubytovanému jako spotřebiteli nevzniká právo na odstoupení od smlouvy o ubytování, pokud ubytovací zařízení poskytuje plnění v určeném termínu.

 

Článek IX.

Souhlas se zasíláním obchodních nabídek

  1. Objednatel souhlasí se zasíláním obchodních nabídek poskytovatelem, jež je uskutečňováno v souladu se zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti. Objednatel vyslovuje souhlas se zasíláním Obchodních sdělení na svou emailovou adresu samotným odesláním poptávkového formuláře na stránce poskytovatele. Tento souhlas má objednatel možnost kdykoliv zrušit.

 

Článek X.

Vyšší moc

  1. Není-li poskytovatel při veškerém svém úsilí schopen dostát sjednaným podmínkám v důsledku zásahu vyšší moci, má bez dalšího právo od smlouvy odstoupit, nedohodnou-li se strany jinak. Vyšší mocí se rozumí zejména poškození penzionu a jeho zařízení následkem živelných pohrom, v případě zásahu vyšší moci není objednavatel oprávněn uplatňovat vůči poskytovateli žádné sankce či ekvivalentní nároky.

 

Článek XI.

Další ujednání

  1. Smluvní strany berou na vědomí, že odpovědnost poskytovatele, objednatele
    i klientů objednatele se řídí pravidly dle ust. § 2894 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Škoda bude nahrazena v penězích, nedohodnou-li se smluvní strany jinak. V případě, že bude škoda způsobena klienty objednatele a klienti uplatněnou škodu neuhradí, zavazuje se objednatel tuto škodu uhradit stejně, jako by ji způsobil sám.
  1. Poskytovatel je oprávněn při příjezdu klientů vyžadovat garanci ve formě předautorizace platební karty, případně zálohy v hotovosti. Společnost se zavazuje při odjezdu klientů a po vypořádání případných pohledávek dle tohoto odstavce tuto kauci, případně její část, klientům vrátit.
  1. Shledá-li společnost jednání objednatele či jeho klientů za hrubé porušení ubytovacího řádu penzionu, má společnost právo, po projednání celé věci s objednatelem, ukončit ubytování objednatele, příp. jeho klientů, bez náhrady, popř. bez omezení práva ubytování naúčtovat.
  1. Objednatel výslovně souhlasí s tím, že poskytovatel je oprávněn v souladu s příslušnými obecně platnými právními předpisy, zejména se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a změně některých zákonů, zpracovat a uchovat veškeré informace a údaje, které mu pro účely zpracování objednávky poskytl.
  1. Penzion nezodpovídá za ztrátu nebo poškození jakýchkoliv cenností ponechaných volně na pokoji a v dalších prostorách penzionu.
  1. Ve všech vnitřních prostorách penzionu. V případě porušení tohoto zákazu má poskytovatel právo účtovat hostům částku ve výši 5000,- CZK za ohrožení protipožární bezpečnosti a hloubkové čištění prostor.
  1. Osobní věci, které si host zapomene v penzionu, mohou být hostovi zaslány Českou poštou na jeho náklady dle předchozí písemné dohody.
  1. Všechny částky budou vytvářeny v CZK.
  1. Penzion (provozovatel) je oprávněn použít blokované finanční prostředky k úhradě všech neuhrazených částek vzniklých během pobytu i po odjezdu hosta (např. nápoje z minibaru, konzumaci v restauraci, kavárně, porušení zákazu kouření, či jiných obdobných případech).

 

Článek XII.

Závěrečné ustanovení

  1. VOP nabývají platnosti a účinnosti dne 27.1.2022.